Vw Camper Huren  thumbnail

Vw Camper Huren

Published Oct 19, 24
7 min read

We ontbijten en klappen de tent in. We zetten Dizzy op een vlakke ondergrond omdat deze omhoog wordt gekrikt. Rond 8u meld Dartain zich met een kruiwagen vol gereedschap (watertank camper). We krikken Dizzy samen aan weerskanten omhoog met behulp van de highjack en zetten onder de chassisbalken assteunen voor onze veiligheid

Rond het middaguur hebben we, met behulp van twee werkers, de as onder Dizzy vandaan en kan ik onderhands horizontaal de scheur dichtlassen - watertank camper. Dat gaat een stuk beter, een stuk netter en een stuk sneller. Dartain heeft er zin in en wil gelijk door. We slaan de lunch over en plaatsen, met behulp van twee werkers, de as weer terug in positie

Als alles is gemonteerd ontluchten we de achterremmen en zijn we helemaal klaar. Morgen vul ik de as met nieuwe olie omdat de vloeibare pakking 12 tot 14 uur moet drogen en kan ik daarna een proefritje maken. We bedanken Dartain en geven hem 60$ voor zijn hulp. Zonder zijn hulp had ik het niet gered.

We hebben maar weer eens geluk dat we bij zo’n behulpzame familie zijn gestrand! Het was gisteren een lange dag en we slapen lekker uit - watertank camper. We hebben een zelf gebakken brood gekocht bij het restaurant dat we als onbijt nemen. Terwijl we heerlijk zitten te eten worden we opgeschrikt door een brutaal klein vogeltje dat zo op mijn hand land om vervolgens brood te pikken

Alles werkt weer naar behoren, ook de 4x4. We hebben water en een tuinslang tot onze beschikkig dus geven we Dizzy en het tentzeil ook gelijk een wasbeurt. Wendy wast gelijk nog een paar kledingstukken. Nu alles weer werkt kunnen we morgen verder. We moeten nog wel ons verblijf en andere zaken afrekenen.

Lmc Camper

Nu scheelt het dat ik een hoop zelf heb kunnen doen - watertank camper. Het is alleen de vraag wat Guma Lagoon Camp nog in rekening gaat brengen voor het gebruik van hun apparatuur en de hulp van het slepen. We hebben de wekker gezet want we willen vroeg vertrekken. Na het ontbijt pakken we de boel in en rijden dan naar de receptie

Alle hulp en gebruik van apparatuur is niet in rekening gebracht. Zelfs het eten op de eerste avond is niet in rekening gebracht. Het blijft natuurlijk wel veel geld maar als je meer verwacht valt het altijd mee. Voor Dizzy is het gelijk werken want we moeten direct door heel mul zand de eerste kilometers.

De rit naar de doorgaande weg verloopt vlekkeloos. Wendy vond het wel erg spannend want het vertrouwen is toch een beetje weg nu we 2x een differentieel kapot hebben gereden - watertank camper. Voordat we de asfaltweg oprijden pompen we alle banden weer op naar 2,5 bar. We rijden dan door naar het grensplaatsje Muhembo waar we de tank wilde volgooien maar helaas, de diesel was op

Dat is balen want we hebben nog heel wat Botswana Pula over. We hebben gelukkig nog wel genoeg diesel om naar het volgende tankstation te rijden. Wendy doet nog wat boodschappen bij de Choppies en we gokken erop dat we bij de grens misschien geld kunnen wisselen. De grensovergang is klein en heel rustig.

Fietsenrek Camper

Dat is balen. Wendy informeert bij een vrouw die toevallig voorbijkomt of we in Namibie misschien nog met Pula kunnen betalen. Volgens haar kunnen we in Divundu bij het tankstation nog met Pula’s betalen. Ik ben alvast met onze paspoorten naar het immigratiekantoor gelopen. watertank camper. Daar moet ik weer twee formulieren invullen

Als ik de paspoorten presenteer vraagt de beambte waarom ik voor Wendy een formulier heb ingevuld en ondertekent. Nou , dat doe ik al 10 maanden en jij bent de eerste die hier een probleem van maakt. watertank camper. De beambte zegt dat dat niet kan en dat Wendy haar eigen formulier moet invullen en ondertekenen

Ze mocht dus niet nog een handtekening zetten op het formulier dat ik al had ingevuld. Logisch?! Vervolgens moet ik weer terug komen om in het grote leugen boek onze auto te noteren. Dat mocht Wendy niet doen omdat ik de bestuurder ben. Weer zo’n logische verklaring?! We doen het maar, als zij daar gelukkig van worden.

We moeten nog wel een roadtax betalen ongeveer 25 euro. Als we klaar zijn met de papieren formaliteiten komt er een politieagente nog onze auto controleren en ze wil mijn rijbewijs zien. watertank camper. Ik vraag aan haar welke kleur een Nederlands rijbewijs heeft. Dat weet ze niet. Oke, dus ik zeg haar dat ik haar van alles kan geven en daarbij kan zeggen dat dit mijn rijbewijs is

Offroad Camper

Uit goed fantsoen laat ik mijn rijbewijs zien en ze controleert even snel de inhoud van onze koelkast en dan mogen we gaan. De asfaltweg houdt op en we rijden de eerste 20km op gravel door het Mahango Game reserve en zien veel bokkies. Als we het park uitrijden, waar je overigens niets voor hoeft te betalen, komen we weer op asfalt te rijden.

Ze rekenen wel een omwisselkoers van 1 Pula op 1 Namibische Dollar. watertank camper. Een erg slecht koers maar het is even niet anders. Bij het tankstation worden we aangesproken door een Zuid-Afrikaanse truckchauffeur. Hij vertelt heel stoer dat hij al 4 dagen nonstop onderweg is vanuit Johannesburg (ZA) naar Luanda (Angola)

Dit soort figuren zijn een gevaar op de weg en dan hebben we het nog niet over het aantal dronken automobilisten hier in Afrika. Na het tanken rijden we door naar de plaats Rundu. Een lange rechte weg langs de grens van Angola. In Rundu kopen we een nieuw simkaartje zodat we weer bereikbaar zijn voor het thuisfront.

Morgen rijden we richting Grootfontein, richting NP Etosha - watertank camper. We konden niet meer slapen en zijn daarom vroeg op. Om 8 uur rijden we de camping af richting Grootfontein. Na veel maanden niet te hebben gereden wilde Wendy graag weer een keertje rijden en kruipt achter het stuur. Het is wederom een goede weg die lekker doorrijdt

Mercedes Sprinter 4x4 Camper

In dit plaatsje zijn we al eens eerder geweest en daarvan weten we dat ze een ruim winkelaanbod heeft. We kijken in de Garmin of er ook een camping in de buurt zit en dat is het geval. Vlak voor Tsumeb doen we even een broodje op een picknickplaats. Op de parkeerplaats hebben we het over een andere camping die vlak voor de ingang van het Etosha NP ligt en waar we morgen naar toe wilden rijden.

Dat laatste stukje maakt toch ook niet meer uit en zo hebben we morgen (zondag) een rustdag voordat we maandag Etosha in gaan. In Tsumeb doen we boodschappen bij de Shoprite en pinnen we wat geld. Vervolgens rijden we naar Camping Sachenheim en arriveren halverwege de middag. watertank camper. Onderweg hadden we al wat sms contact met Joris & Marthe, want met hen hebben we afgesproken door Etosha te rijden

Want kamperen in het NP is aan de prijzige kant. watertank camper. Eenmaal op de camping krijgen we weer sms van Joris en Marthe, hun plannen zijn ook verandert en zij geven aan ook naar deze camping te komen. Gezellig, het bier staat koud!! Aan het einde van de middag arriveren Joris en Marthe

Ook hadden zij een schedel incl. hoorns van een kudu en wildbeest uit de Kalahari meegenomen. Een leuk projectje waar Joris al een aantal dagen zoet mee is om ze te ontdoen van de laatste restjes huid/vel en ze te laten weken in zout om ze goed schoon te krijgen.

Camper En Belgique

Ook ‘ruikt’ de kudu nog steeds behoorlijk omdat hij nog zo vers is maar daar gaat ie morgen mee aan de slag. Een ‘leuk klusje’ voor de zondag, aldus Joris (watertank camper). Het zijn schitterende schedels om te zien, vooral die van de kudu omdat het al een oud beestje was en hij daardoor enorm mooie en grote hoorns heeft

Het is en blijft Afrika! We drinken samen het door ons beloofde biertje, eten gezamenlijk ons avondeten en gaan op tijd naar bed. De warmte en zo’n lange rit in de auto hakken er toch best in. Zondag is vaak onze klusjesdag en zo ook vandaag - watertank camper. John maakt de beschermkap van het differentieel passend, spuit de gelaste achteras in met verf en plaatst vervolgens de beschermer weer terug